반응형


8주 영어완전정복 프로젝트 멤버들 자기 소개

<나의 영어 사춘기>








이미 방송이 끝났기 때문에, 주별 학습 자료가 이미 올라와 있어서, 


총 8주간, 2달간의 학습분량이지만, 열심히 하신다면 


4주, 1달내로 마스터 하실수 있으실듯 합니다.









방송에서 멤베들 숙제를 확인하는 방송에서 


나왔던 자기 소개를한 문장들입니다.



학습에 참고해서 본인에 대한 소개를


영어로 자연스럽게 말할수 있도록 연습해 보세요.







Hello my name is Han Hyun Min

(안녕하세요 제 이름은 한현민입니다.)


I was born in 2001

(저는 2001년에 태어났어요)


I debuted in 2016 with Seoul fashion week

(저는 2016년 서울패션위크로 데뷔했어요)


My favorite food is 순댓국 and 김치찌개

(제가 가장 좋아하는 음식은 순댓국과 김치찌개입니다)


Next year I want to study English harder

(저는 내년에 영어공부를 더 열심히 하고 싶어요)








Hi, I'm Hyo Yeon

(안녕하세요 저는 효연입니다)


I was born in 1989

(저는 1989년에 태어났어요)


I debuted in 2007 with a group called Girl's Generatioin

(저는 2007년 소녀시대라는 그룹으로 데뷔했어요)


I had a chance to make music with Snoop Dogg)

(저는 스눕독과 함께 음악 작업을 했어요)


It was blessing

(그건 축복이었어요)


It was amazing

(너무 놀라웠어요)


And I like to travel and work out

(저는 여행하는 것과 운동하는 걸 좋아해요)


Sit and chat with my friends

(그리고 친구들과 앉아서 얘기하고)


Eat good food with 반주

(맛있는 음식을 먹으며 반주하는 걸 좋아해요)


Year 2018, my mom want me to be healthy and be happy

(2018년, 우리 엄마는 내가 건강하고 행복하길 바라세요)









Hi my name is Whee Sung

(안녕하세요 제 이름은 휘성입니다)


I was born in 1982

(저는 1982년에 태어났어요)


I debuted in 2002 with the album called <Like A Movie>

(저는 <Like A Movie>라는 앨범을 통해서 2002년에 데뷔했어요)


My favorite place is South Africa

(제가 가장 좋아하는 곳은 남아프리카입니다)


I have been to Namibia restaurant

(전 나미비아에 있는 식당에 가봤어요)


I tried wild animals meat

(저는 야생동물 고기를 먹어봤어요)








When I was born is secret

(내가 언제 태어났는지는 비밀이야)


I was in the show 엄마가 뭐길래, 렛미인 and so on

(저는 엄마가 뭐길래, 렛미인 등에 출연했어요)


It was very fun

(그건 정말 재밌었어요)


I like to exercise, travel and to eat good food

(저는 운동, 여행, 맛있는 음식 먹는 걸 좋아해요)


I went to America, Japan, Hong kong and so on

(저는 미국, 일본, 홍콩 등을 다녀왔어요)


I have been to Italian restaurant called ***pasta

(LA에 있는 이탈리안 레스토랑에 갔었어요)


Before I get too old

(저는 더 나이가 들기 전에)


I want to travel a lot

(여행을 많이 다니고 싶어요)









I was born in 197(?)

(나이는 비밀입니다)


I debuted in 1995 with the TV Show called 좋은 친구들

(저는 1995년 좋은 친구들 이라는 TV 프로그램을 통해 데뷔했어요)


I like to spend time with my dog

(저는 제 강아지와 함께 시간을 보내는 것을 좋아해요)


I have been to San Francisco, South Korea, Hong kong and so on


My favorite place is Incheon

(제가 가장 좋아하는 곳은 인천이에요)


We tried 다복X, 진미X

(다복X, 진미X 음식을 먹었어요)


I hope to make a girl friend








Hello my name is Jeong Si A

(안녕하세요 제 이름은 정시아입니다)


I was born in 1981

(저는 1981년에 태어났어요)


I got married at 29 years old

(저는 29살에 결혼했어요)


I have two kids

(저에게 두 아이가 있어요)


My son Joon Woo is 9 years old

(제 아들 준우는 9살이고)


and my daughter Seo Woo is 6 years old

(제 딸 서우는 6살이에요)


They are my precious treasures

(그들은 저의 소중한 보물이에요)


I like to spend time with my family

(저는 가족들과 시간 보내는 것을 좋아해요)


Hang out with my kids

(아이들과 놀아주고)


Have lunch with my husband

(남편과 함께 점심을 먹어요)


I can't spend my spare time

(저는 개인적인 여가를 보낼 수 없어요)


However I'm so happy

(그렇지만 전 행복해요)


My favorite place is Okinawa

(제가 가장 좋아하는 곳은 오키나와예요)


Because it is close to Seoul

(서울과 가깝기 때문이에요)


We can enjoy clean sea and beach

(우리는 깨끗한 바다와 해변을 즐길 수 있어요)


And there are so many delicious food

(그리고 맛있는 음식이 정말 많아요)




반응형

+ Recent posts