반응형


English Cafe 2002년 9월 10일 12회 - put



* Put it down there. (그것을 저기에 내려 놓아라) 

* Put it up there. (그것을 저기에 올려 놓아라) 

* Put it in there. (그것을 저 안에다 넣어라) 

* Put it out there. (그것을 저기 밖에다 내놓아라) 


Q: put it과 put this의 차이점은 무엇인가요?

A:

그것을 내려 놔라 - put it

이것을 내려 놔라 - put this


* put 동사에 on이 붙으면, 몸에 걸치고, 덧붙이는 모든 표현에 활용이 될 수 있다!! 


- I put on my clothes. (나는 옷을 입는다) 

- I put on my ring. (나는 반지를 낀다) 

- I put on my watch. (나는 시계를 찬다) 

- I put on my shoes. (나는 신발을 신는다) 

- I put on my glasses. (나는 안경을 쓴다)

- I put on my make-up. (나는 화장을 한다)

- I put on my hat. (나는 모자를 쓴다.)

 

=>여기서, 

'~하고 있다'는 현재진행은 put에 ing를 붙여서 putting 

- I'm putting on my clothes. (나는 옷을 입고 있다) 

 

=> 여기서, 

주어인 I를 빼면 '~해라'하는 명령문의 문장이 됩니다. 


- Put on your clothes. (옷 입어라) 

- Put on your shoes. (신발 신어라) 


<Dialogue>

A: Go to school. Hurry up!

B: Oh, my goodness. 


A: Hurry up.

B: I'm putting on my clothes.


A: Take your luch with you.

B: Put it down.


A: Put on your skirt.



반응형

+ Recent posts